Csillagolvasó

"Valamennyien a csatornában fekszünk, de némelyikünk a csillagokat nézi." (Oscar Wilde) ............................. “Egy olyan ember, aki nem olvas könyveket, semmivel sem különb annál, mint aki nem tudja elolvasni őket.” (Mark Twain)

Friss topikok

  • *Almácska*: hééééééééééééééékáááááááááás!! te miért tudod, hogy BCs??????? fedd föl magad, te hun! :D:D:D (2011.04.30. 14:14) tanulság
  • *Almácska*: Azért, mert sírnom kell, ha arra gondolok, hogy nekem ezt még nem mondták, pedig mennyire szeretné... (2010.09.28. 10:50) maga? igen!
  • *Almácska*: Nem lennék egyedül? megnyugtató. :) Írhatnál te is blogot, hogy lássam, te hogyan bírkózol meg egy... (2010.09.28. 10:46) tanárnak lenni...
  • *Almácska*: Bizonyára. De eddig nem ismertem egyetlen normális Dávidot sem. hohóóó!! Most eszmélek!! Dehogynem... (2010.09.28. 10:44) Egy lányról
  • Kleopatra: Attól függ, hogy kire gondolsz, amikor kijelented, hogy "nincs még egy ember, aki így tudja olvasn... (2010.09.16. 15:41) Olvadás...

Linkblog

2010.03.10. 09:47 *Almácska*

Sylvia Plath

Címkék: idézet

Megpróbáltam elképzelni, mi lenne akkor, ha Konstantin a férjem volna. Ez azt jelentené, hogy felkelhetek hétkor, készíthetek neki reggelit, tojást, sonkát, pirítóst meg kávét, pongyolában, hajamban csavarokkal nekiállhatok, hogy elmossam a piszkos edényt és beágyazzak, miután ő már munkába ment, s ha majd hazajön egy mozgalmas, érdekes nap után, várhatom kiadós vacsorával, az estét pedig megint azzal töltetem, hogy mosogatom a piszkos tányérokat, s végül hullafáradtan zuhanok ágyba. Egy olyan lány számára pedig, aki tizenöt éven át színjeleskedett, az ilyesmi sivár és eltékozolt életnek látszott.

 

Megpillantok a láthatáron egy kifogástalan, gáncs nélküli férfit, de mihelyt közel kerülök hozzá, rájövök, hogy ez sem az igazi. Épp ez az egyik oka, hogy soha, de soha nem akartam férjhez menni. Dehogyis kellett nekem végtelen biztonság, dehogyis kell, hogy én legyek az íj idege, amely a nyílvesszőt kiröpíti. Változatosságra, izgalomra vágytam, arra, hogy én magam röppenhessek szanaszét, minden irányba, akár az ünnepi tűzijáték rakéta sziporkái.

Csak az volt a baj, hogy engem semmilyen formájában sem csábított a gondolat, hogy férfiakat kelljen kiszolgálnom. Én a magam izgalmasabb leveleit akartam diktálni.

Amikor az utlosó oldal következet, szomorú lettem, szerettem volna bebújni a fekete betűs, nyomtatott sorok közé, ahogy kerítéseken bújik át az ember, hogy ott lehessek, elalhassak e szép nagy zöld fügefa alatt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bigapple.blog.hu/api/trackback/id/tr321827885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása